Succesvolle migratie en herinrichting proces meldingen openbare ruimte

In de registratie en afhandeling van de meldingen openbare ruimte zijn bij Gemeente Waddinxveen een aantal stappen voorwaarts gezet! Dit succes hebben we gevierd door letterlijk de eerste fictieve melding weg te werken met elkaar.

20150401 MOR Waddinxveen taart

20150401 MOR Waddinxveen

Verbeteringen
Veel meldingen openbare ruimte komen al binnen via de gemeentelijk website, email en 3 beschikbaar gestelde apps waaronder (BuitenBeter en Verbeterdebuurt). Van deze aanmeldingen is een email adres van de melder bekend. Voor de meldingen die worden aangemeld via de overige kanalen (telefoon, bezoek aan de balie) wordt bij aanname van de melding door de medewerksters van de frontoffice zoveel mogelijk doorgevraagd naar een email adres van de melder. Indien het email adres geregistreerd is zal zonder tussenkomst van een medewerker de status van de melding worden teruggekoppeld aan de burger. Dit zal dan op twee momenten plaatsvinden vanuit het bestaande DMS-applicatie (Decos):
– als een verwachtte oplosdatum kan worden afgegeven door de oplosgroep,
– wanneer de melding volledig is afgehandeld.
Tevens zijn dit momenten waarbij de oplosgroep extra informatie over een mogelijke oplossing bij dit geautomatiseerde bericht kan bijvoegen.

Heb je een vraag of een opmerking

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

oktober 2020
M D W D V Z Z
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Volg me op Twitter