Proces meldingen openbare ruimte versimpeld

In de registratie en afhandeling van de meldingen openbare ruimte zijn bij gemeente Bodegraven-Reeuwijk weer een aantal stappen voorwaarts gezet! Dit succes hebben we gevierd door letterlijk de eerste fictieve melding weg te werken met elkaar.

20140908 MOR

Verbeteringen
Veel meldingen openbare ruimte komen al binnen via de gemeentelijk website (meldpunt openbare ruimte), email en 2 beschikbaar gestelde apps (BuitenBeter en Verbeterdebuurt). Van deze aanmeldingen is een email adres van de melder bekend. Voor de meldingen die worden aangemeld via de overige kanalen (telefoon, bezoek aan de balie) wordt bij aanname van de melding door de KCC-medewerksters zoveel mogelijk doorgevraagd naar een email adres van de melder. Alleen als het email adres geregistreerd is zal zonder tussenkomst van een medewerker de status van de melding worden teruggekoppeld aan de burger. Dit zal dan op twee momenten plaatsvinden:
– als een verwachtte oplosdatum kan worden afgegeven door de oplosgroep,
– wanneer de melding volledig is afgehandeld.
Tevens zijn dit momenten waarbij de oplosgroep extra informatie over een mogelijke oplossing bij dit geautomatiseerde bericht kan bijvoegen.

Als eerste is het proces beschreven, uitgewerkt in een BPMN-tool en geaccordeerd door de proceseigenaar. Vervolgens was er input voor het maken van een functioneel ontwerp en kon het proces vertaald worden in de ondersteunende DMS-applicatie.

MOR_v1.5

Heb je een vraag of een opmerking

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

oktober 2020
M D W D V Z Z
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Volg me op Twitter